dissabte, 26 de desembre del 2009

AVALUACIÓ

Aquesta assignatura m’ha aportat aprenentatges en molts nivells. En cadascuna de les PACs, he realitat un treball personal, on m’he enriquit de nous coneixements i he modificat d’altres que ja tenia.

L’avaluació inicial per valorar els coneixements previs ha sigut una eina per realment adonar-nos del procés que hem realitzat, per avaluar el canvi conceptual.

Els mapes conceptual, també han ajudat de forma més esquemàtica a avaluar el procés. A la vegada, m’ha servit per estructurar la informació, visualitzar-la i facilitar-me les estructures mentals.

Amb construcció del blogger he disfrutat molt, ja que he plasmat la meva creativitat, i alhora he pogut compartit les experiències de l’assignatura.

El debat va ser una experiència molt enriquidora, ja que tot i que només vam poder fer quatre aportacions ( fet que feia que la informació que donaven tenia que ser elaborada, i precisa), vaig aprendre de cadascuna de les aportacions, ja sigui per estar a favor o en contra. Vaig poder entendre el posicionament de tots els participant, tot i que no el compartia amb tots. El fet de donar unes premisses per les aportacions, va fer que tot sigues més estructurat, més entenedor, i més elaborat.

Tot i que sempre li he donat importància als aprenentatges significatius, no m’havia pensat que això implicava un canvi conceptual. He aprés les diferents construccions de models mentals, destacant dues;

- Modelant històries; penso que mai m’havia plantejat la significativitat que té el fet de narrar experiències personals i històries. El fet d‘estudiar el procés, i com s’arriba a l’aprenentatge significatiu, m’ha fet reflexionar sobre la meva vida; cada dia aprenem mitjançant aquest model mental de forma indirecta.

- Construir a partir de problemes; el fet de veure un problema, ens indica que cal actuar. Per poder canviar una situació, cal ser conscient de que cal millorar-la, i el fet de detectar el problema ens facilita el camí. També ens ajudarà per motivar la necessitat de buscar solucions.

La creació del projecte ha plasmat tots els aprenentatges que hem anat realitzat al llar del semestre, i posar en pràctica allò que hem aprés. Tot i que la situació problemàtica que he exposat no ha tingut una solució immediata, ha fet que s’obrís un debat per buscar alternatives el proper curs; potenciar l’ús de les TICs mitjançant la formació del mestres

La meva valoració general de tots els aprenentatges que he realitzat és molt positiva. He fet canvis conceptuals en les meves estructures mentals, gràcies a que l’aprenentatge ha sigut significatiu. Estava molt motivada envers l’assignatura, això a facilitat la tasca. Valoro que encara hem queda molt que aprendre respecte les noves tecnologies, ja que van canviant de forma vertiginosa. Per tant, participaré activament del projecte que es durà a l’escola el curs vinent; “formar als mestres per potenciar l’ús de les TICs”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada